ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΕΤΑΡΤΗ 25.4.2018

10.00  ORACLE live 1995

1 Gitonia Ton Angelon (Neighbourhood Of The Angels 8:24
The Hostage Sung By Julie Dennis
2 I Remember In September 4:01
3 I'll Give You A Golden Little Ball 3:37
4 Open The Window Softly 5:34
5 On The 18th Day Of November 3:43
6 The Laughing Boy 3:18
Preludes For Piano
7 Tranquillo 1:00
8 Allegro 2:45
Sonatina For Piano (1955)
9 Vivo 5:19
The Songs Sung By Mikis Theodorakis
10 I Epistoli 3:08
11 To Treno Fevgi Stis Okto 4:39
12 Parapono 4:59
13 Mia Nichterida 4:09
14 Kairosa Na Dis 3:03
15 To Sfagio 3:43
Trio For Violin, Cello And Piano (1947)
16 Allegro Vivace


11.00  LITANY I

1 Prologue
Written-By – Vassilis Saleas 1:18
2 Weeping Eyes
Written-By – Mikis Theodorakis, Yannis Theodorakis 2:57
3 The Violent-Coloured Mountains
Written-By – Mikis Theodorakis, Yannis Theodorakis 5:22
4 The Honeymoon Song
Written-By – Mikis Theodorakis 4:24
5 Beautiful City
Written-By – Mikis Theodorakis, Yannis Theodorakis 3:00
6 They Are All Thirsty
Written-By – Mikis Theodorakis, Yannis Ritsos 4:16
7 Delicate Dawn
Written-By – Mikis Theodorakis, Yannis Theodorakis 2:33
8 The Mouth Sweeping Round The Sea
Written-By – Mikis Theodorakis, Odysseas Elytis 5:05
9 Got Lost (In The Streets)
Written-By – Mikis Theodorakis, Yannis Theodorakis 3:16
10 Marina
Written-By – Mikis Theodorakis, Odysseas Elytis 3:14
11 When I Open The Door In The Dark
Written-By – Mikis Theodorakis, Tassos Livaditis 2:50
12 In The Fields
Written-By – Mikis Theodorakis, Yannis Theodorakis 4:48
13 Magic Night
Written-By – Mikis Theodorakis, Yannis Theodorakis



12.00  LITANY II
Μετά την τεράστια επιτυχία του έργου "LITANY Ι", το οποίο ξεπέρασε τις 100.000 πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, πραγματοποιείται το επόμενο επιτυχημένο δισκογραφικό βήμα.

Οι σολίστες Σταύρος Παζαρέντζης και Παναγιώτης Πλαστήρας, με βασικό πρωταγωνιστή το κλαρίνο, το όργανο που συγκινεί βαθιά Ελληνες και ξένους ανεξάρτητα από τις μουσικές τους προτιμήσεις, συνεργάζονται με τον μοναδικό Μίκη Θεοδωράκη και δημιουργούν μαζί το έργο "LITANY II".
Με ενορχηστρωτή τον Γιάννη Ιωάννου, δώδεκα από τις σπουδαιότερες συνθέσεις του μεγάλου μας συνθέτη (Μέρα μαγιού, Μαργαρίτα Μαγιοπούλα, Στο περιγιάλι το κρυφό, Το όνειρο καπνός κ.ά.) ενώνονται κάτω από τις ουράνια γλυκές και ατμοσφαιρικά δυναμικές νότες του κλαρίνου του Σταύρου Παζαρέντζη και του Παναγιώτη Πλαστήρα, δημιουργώντας ένα ακουστικό αποτέλεσμα που δίνει τη δυνατότητα στους ακροατές του να γνωρίσουν την μαγευτική γοητεία που κρύβει στις θεατές και αθέατες πλευρές της μια πράξη μυστικισμού...


13.00  ΟΙ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ - ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ - ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ 

Το 2003 κυκλοφόρησε σε cd (remastered) από την MINOS-EMI το έργο του Μίκη Θεοδωράκη «Χαιρετισμοί»», έργο που κυκλοφόρησε πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 1982 σε βινύλιο από την ίδια εταιρία και το οποίο έργο γραφόταν από το 1978 έως το 1981. Το έργο είναι σε στίχους της Αγγελικής Ελευθερίου και του Γιάννη Θεοδωράκη, ενώ ένα τραγούδι είναι σε στίχους του ίδιου του συνθέτη. Συμμετέχει η χορωδία της Τερψιχόρης Παπαστεφάνου. 
Το όλο έργο, είναι πολύ απλά ένα αριστούργημα. Τα περισσότερα τραγούδια είναι δραματικά και ο λυρισμός τους συγκλονίζει....
Ο Θεοδωράκης μας εκπλήσσει πιο πολύ από ποτέ πριν,μη ακολουθώντας τη γνωστή φόρμα των τραγουδιών αφ’ ενός και αφ’ ετέρου με την μαγική ενορχήστρωση. 

01 Νύχτα μαγικιά, στίχοι Γιάννη Θεοδωράκη
02 Κάνε κουράγιο, στίχοι Γιάννη Θεοδωράκη
03 Η αγάπη ζει με τ’ όνειρο, στίχοι Γιάννη Θεοδωράκη
04 Ξανά τα λόγια θα στεγνώσω, στίχοι Αγγελικής Ελευθερίου
05 Τα μονοπάτια της φωνής σου,στίχοι Αγγελικής Ελευθερίου
06 Πίσω από τα μάτια μου έζησα,στίχοι Αγγελικής Ελευθερίου
07 Καράβι στον ουρανό, στίχοι Αγγελικής Ελευθερίου
08 Μη με προδώσεις, στίχοι Γιάννη Θεοδωράκη
09 Χωρίσαμε, στίχοι Γιάννη Θεοδωράκη
10 Χαίρε, στίχοι Μίκη Θεοδωράκη

Διεύθυνση ορχήστρας : Μίκης Θεοδωράκης
Ορχήστρα: Σπύρος Ρέγγιος: φλάουτο, Claude Sielie: όμποε
Χρήστος Αργυρόπουλος: αγγλικό κόρνο, Κίμων Βασιλάς: βιμπράφωνο και ακορντεόν.
Κώστας Καρυώτης: τρομπέτα
Γιώργος Λαβράνος: drums και κρουστά
Γ. Τσουπάκης: drums
Στέλιος Καρύδας, Γιώργος Καλαργάρης, Βαγγέλης Μπουντούνης, Δημήτρης Παπαγγελίδης: κιθάρα
Παντελής Δεσποτίδης, Βασίλης Καψάλης, Σοφοκλής Πολίτης, Σπύρος Στεργίου, Άγγελος Τζιμόπουλος,Μαρία Τρωιάνου, Σπύρος Τσούτσος: βιολί
Νίκος Κάρδαρης, Α.Κιτσάκης, Γιώργος Πουμπουρίδης: βιόλα
Ανδρέας Ρουδουσάκης: μπάσο, Δημήτρης Ντουφεξιάδης, Στέλιος Ταχιάτης cello
Βαγγέλης Παπαγγελίδης: μαντολίνο
Τάκης Χαρίτος: πιάνο

14.30 ΦΑΙΔΡΑ  - Αλίκη Καγιαλόγλου -  Πέτρος Πανδής
Ποίηση - Αγγελική Ελευθερίου
Α1Μια Μέρα Που Θα Κάνει Κρύο
Α2Δάκρυσαν Τα Σεντόνια Μου
Α3Έπαιξες Την Καρδιά Μου
Α4Όταν Σε Βρήκα
Α5Επαρχιακός Σταθμός
Α6Σε Βρίσκω Στα Βιβλία
Β1Με Κλειστά Παράθυρα
Β2Τώρα Πρέπει Να Μείνεις Μόνος
Β3Με Βρήκε Πάλι Η Ερημιά
Β4Το Αίμα Πάγωσε
Β5Θέλω Μια Νύχτα
Β6Νυχτώνει

Acoustic Guitar – Μπάμπης Λασκαράκης
Bass – Αντώνης Τουρκογιώργης
Cello – Πλούταρχος Ρεμπούτσικας, Στέλιος Ταχιάτης
Classical Guitar – Στέλλα Κυπραίου
Composed By, Orchestrated By, Directed By – Μίκης Θεοδωράκης
Cymbal – Νίκος Αντύπας
Electric Guitar – Γιάννης Σπάθας
Lyrics By [Poetry] – Αγγελική Ελευθερίου
15.30  ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΜΙΚΗ - ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ 
Η επιμέλεια των δίσκων έγινε από τον Άγγελο Κουτσούκη και τον Μωυσή Ασσέρ. Συμμετέχουν 69 ερμηνευτές και συγκροτήματα, αρκετοί από τους οποίους έχουν κάνει την έκπληξη, διασκευάζοντας με ιδιαίτερο τρόπο τα τραγούδια που επέλεξαν. 

16.30  ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ  - ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ 
Όλα ξεκίνησαν από τη διασκευή της Μαρίας Παπαγεωργίου στο τραγούδι «Ξημερώνει» (Μ. Θεοδωράκης - Κ. Τριπολίτης). Αυτό ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει ένας διάλογος με τον κορυφαίο Μίκη Θεοδωράκη. Για την ακρίβεια ξεκίνησε μία ενδιαφέρουσα αλληλογραφία, όπως γινόταν παλιά, με ανταλλαγή απόψεων για τη μουσική, τη ζωή, τις προσωπικές αγωνίες και τις συγκυρίες της εποχής. Παράλληλα, ξεκίνησαν και οι μεταξύ τους συναντήσεις. Εκεί ήρθε η πρόταση από τον μεγαλύτερο εν ζωή Έλληνα συνθέτη για να γίνει ένας δίσκος με επανεκτελέσεις κυρίως «κρυμμένων» τραγουδιών του, αλλά και πιο γνωστών με τη δική της «ανάγνωση». Η βασική οδηγία του ήταν μία και σαφής «Κάνε αυτό που νομίζεις με την ομάδα σου, σου έχω εμπιστοσύνη».

17.30  ΑΣΜΑΤΑ - ΜΑΡΙΑ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗ 

1. ΕΙΧΑ ΤΡΕΙΣ ΖΩΕΣ - ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
2. ΙΣΚΙΟΙ ΒΟΥΒΟΙ Ι - ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ
3. ΙΣΚΙΟΙ ΒΟΥΒΟΙ ΙΙ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ
4. ΝΥΧΤΑ ΣΤΟ SINE - SENGHOR
5. Ο ΧΡΗΣΜΟΣ - ΜΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ www.studio52.gr
6. FAREWELL - ABSCHIED - INA KUTULASS
7. ΕΣΠΕΡΑ - ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ
8. ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΟΥ - ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ
9. ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΣΒΥΝΩ - ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ
10. ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ - ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ
11. ΚΡΑΤΗΣΕΣ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΠΡΟΣΩΠΟ - SENGHOR
12. ΑΓΑΠΗ - ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ
13. ΘΑ ΠΡΟΦΕΡΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ - SENGHOR
14. ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
15. ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ


18.30  ΜΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑ ΓΕΜΑΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 
Α' εκτέλεση του κύκλου "Μια θάλασσα γεμάτη μουσική" σε ποίηση της Δήμητρας Μαντά στο Φεστιβάλ Πάτρας το 1988. Τραγουδούν ο Πέτρος Πανδής κι η Σοφία Μιχαηλίδου. Τέτοια στιγμή Ώσπου ξαναγεννήθηκα Κερύνεια (Τα κύματα μαλλιά σου) Χρώματα νυχτερινά Το πρόσωπό σου Μια θάλασσα Βαθιά στη μοίρα μου Απ' τ' ανοιχτό παράθυρο Διοτίμα
Γιατί είσαι ο άνεμος Έκφραση Φθινοπωρινό όνειρο
Και σ'αγαπώ
Ηχώ θανάτου Στα βήματα του ήλιου
Έλα κρυφά

19.30  ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ 
 Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης Τραγουδάει Ο Θανάσης Μωραΐτης
A1 Χαμένη Αποστολή
A2 Κάποτε
A3 Ασανσέρ
A4 Χάραμα Παρασκευή
A5 Τρίπολη
A6 Πρόσφυγας
Vocals – Μίκης Θεοδωράκης
B1 Μνήμη Της Πέτρας
B2 Μοναξιά
B3 Οι Ανυποψίαστοι
B4 Δεν Ησυχάζουν Οι Νεκροί
B5 Πατρίδα Μου



20.30  EAST OF THE AEGEAN 
Mikis Theodorakis is a composer whose life and work are more closely connected with the vicissitudes of twentieth-century European political history than any other musician alive today. In calling his new album East Of The Aegean, Theodorakis harks back to his own origins – he was born on the island of Chios in the eastern Aegean Sea. In Jens Naumilkat and Henning Schmiedt, Theodorakis has found two musicians who are ideally suited for a sensitive interpretation of this work.

21.00  ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 1 ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ - ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΟΡΚΟΛΗΣ ΣΟΦΙΑ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ 

22.00  ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ - Jocelyn B. Smith 13 Love Songs by Mikis Theodorakis


23.00  ΒΡΑΔΙΑ ΟΠΕΡΑΣ

           ΑΝΤΙΓΟΝΗ 
    Η προσωπική ερμηνεία του Θεοδωράκη για την Αντιγόνη του δίνει τη δυνατότητα να ενώσει τη μουσική με τη φιλοσοφική ενόρασή του για την αναπόφευκτη, παγκόσμια ανθρώπινη τραγωδία, αλλά και για την ιδιαίτερη τραγωδία της χώρας του.
Δραματικά η όπερα πληρώνει το κόστος του ετερόκλητου χαρακτήρα του υλικού της. Η μακροσκελής άρια του Οιδίποδα στην αρχή της όπερας βαραίνει την πράξη πριν αρχίσει. Ως «alter ego» του συνθέτη ο Οιδίποδας επηρεάζεται από το νόμο της παγκόσμιας αρμονίας, κάτι που υπάρχει πέρα από τη μεταφυσική αναζήτηση και τον τελικό προορισμό του.
Η εμφάνιση του Ετεοκλή, ο διάλογός του με το χορό και οι προετοιμασίες για πόλεμο είναι στοιχεία από τους Επτά επί Θήβας. Η εισαγωγή του Οιδίποδα ως αφηγητή ανοίγει το δρόμο για την τρίτη σκηνή, που βασίζεται στις Φοίνισσες του Ευριπίδη με τις γρήγορες στιχομυθίες ανάμεσα στον Κορυφαίο, στον Κρέοντα και στην Αντιγόνη. Σ' αυτό το έργο οφείλεται και η εμφάνιση της Ιοκάστης και η προσπάθειά της να συμφιλιώσει τους δυο αδελφούς. Η σύγκρουση σπαθιών και λόγων καταφέρνει να δημιουργήσει μια δραματική ένταση που φτάνει στην κορύφωσή της, όταν η Ιοκάστη τραγουδάει την καταπληκτική της άρια «Η πιο δύστυχη μητέρα». Οι πηγές αυτής της άριας είναι δυο τραγούδια γραμμένα το 1942 στην Τρίπολη σε μια τραυματική εποχή για το έθνος αλλά και αθώας εφηβείας. Αυτές οι μελωδίες ανακαλούνται σε στιγμές που τονίζουν την καθαρότητα της αγάπης της Ιοκάστης για τα παιδιά της και της Αντιγόνης για τον Αίμωνα.
Όπως στις προηγούμενες όπερες, ο χορός της Αντιγόνης τραγουδάει συχνά ομόφωνα ή σε δυο φωνές και η μουσική του είναι πιο απλή ώστε να λειτουργεί ως σχολιαστής που επικοινωνεί με τους ακροατές. Και όπως είδαμε στις άλλες όπερες, ο συνθέτης χρησιμοποιεί τριπλούς ρυθμούς ή ένα συνδυασμό 2 με 3 στα πιο δραματικά μέρη της πράξης.
Στην αρχή της δεύτερης σκηνής ακούμε ένα μελωδικό μοτίβο που θα κυριαρχήσει στην υπόλοιπη πράξη. Η σύγκρουση του Οιδίποδα με το χορό τονίζεται όχι μόνο από την ακατέργαστη μουσική, αλλά και από τη σύγκρουση ανδρικών φωνών. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει στη σύγκρουση των δυο αδελφών, όπου ο γεμάτος αυτοπεποίθηση βαρύτονος Ετεοκλής διαφέρει φανερά από τον έντρομο τενόρο Πολυνείκη. Η αντίθεση των μελωδικών θεμάτων της πρώτης και δεύτερης πράξης υπογραμμίζει τη μεγάλη διαφορά μεταξύ τους. Όπου η πρώτη πράξη της Αντιγόνης συμπυκνώνει υλικό από διαφορετικές αρχαίες τραγωδίες σ' ένα κολάζ που διακινδυνεύει την ενότητά της, η δεύτερη συνεπάγεται άλλη μια μορφή συμπύκνωσης, όπου το πρωτότυπο συγκεντρώνεται σε με μια μοναδική φράση, η οποία επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά στα αρχαία και στα νεοελληνικά.. «Έρως ανίκατε μάχαν, δηλαδή έρωτα ανίκητε στη μάχη», ώσπου στο τέλος της όπερας γίνεται υπνωτική.
Αν η Ηλέκτρα είναι η πιο δραματική όπερα του Θεοδωράκη, ένα tour de force ρυθμικής έντασης και μεγάλων οπερατικών στιγμών, η τρίτη λυρική τραγωδία, η Αντιγόνη είναι η κατάλληλη επιλογή για τελευταίο έργο της τριλογίας. Το μπαλέτο Αντιγόνη ήταν η πρώτη διεθνής εντολή που πήρε ο συνθέτης και το έργο είναι κάτι που πάντοτε τον τραβούσε. Για το Θεοδωράκη η Αντιγόνη αντιπροσωπεύει «ένα ολοκληρωμένο, κλειστό κύκλο ανθρώπινης τραγωδίας. Συμβολίζει το αιώνιο κακό, το επαναλαμβανόμενο δράμα που σαν κατάρα συνοδεύει το ανθρώπινο γένος: από τη μια πλευρά υπάρχουν οι θύτες, από την άλλη τα θύματα. Οι Θεοί του Κακού συμβολίζουν το βασικό ένστικτο της κυριαρχίας, της δίψας για δύναμη και εξουσία.»
Μια ολόκληρη πόλη καταστρέφεται από αυτό το ένστικτο, αλλά μέσα από τις στάχτες ξεπηδούν η Αντιγόνη και ο Αίμων, «τα δύο απαραίτητα θύματα της κοινωνίας που θα θυσιαστούν για να εξευμενίσουν το Κακό..» Έτσι δίνουν την ευκαιρία στο συνθέτη να τελειώσει την τριλογία του όχι απαισιόδοξα αλλά με θριαμβευτικό λυρισμό.