Ετικέτες

9 Μαΐ 2018

9 ΜΑΪΟΥ ΤΕΤΑΡΤΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΜΑ MIKIS RADIO

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ & ΒΡΑΔΙΝΗ ΖΩΝΗ 

15.00 ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΡΕΑ - ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ - ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ - ΜΑΡΙΑ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗ 

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΗΣΟΥΝ 
ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΥΟ 
ΣΟΥ ΕΙΠΑΝ ΨΕΜΑΤΑ 
ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ 

17.00 ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Μίκης Θεοδωράκης• Γιάννης Ρίτσος • Μαρία Φαραντούρη • Χορωδία Τ. Παπαστεφάνου • Γιάννης Θωμόπουλος 

1 Τούτη Την Άνοιξη 

2 Ο Ήλιος Εβασίλεψε 

3 Έτσι Μικρό Ήταν Τ' 'Ονειρό Μας 

4 Οι Γειτονιές Είναι Έρημες 

5 Ήταν Πικρές Οι Μέρες Μας 

6 Βασανισμένη Πολιτεία 

7 Ήταν Όμορφες Εκείνες Οι Μέρες 

8 Νάτες Και Πάλι Οι Σημαίες 

9 Σκέψου Η Ζωή 

10 Γειά Και Χαρά Σου Λευτεριά 

11 Να Λείπεις


18.00 ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ - ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ 

1 Αυτά Τα Δέντρα 
2 Όλοι Διψάνε 
3 Όταν Σφίγγουν Το Χέρι 
4 Τόσα Χρόνια 
5 Μπήκαν Στα Σίδερα 
6 Δέντρο Το Δέντρο 
7 Ποιος Να Το Πει 
8 Θα Σημάνουν Οι Καμπάνες 
9 Τραβήξανε Ψηλά


19.00 ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ - ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ Στις 9 Μαΐου 1936 γίνονται στη Θεσσαλονίκη αιματηρές ταραχές, κατά την διάρκεια της μεγάλης καπνεργατικής απεργίας. Την επομένη ο Ρίτσος βλέπει στο «Ριζοσπάστη» τη φωτογραφία μιας μάνας να θρηνεί το νεκρό παιδί της και παίρνει αφορμή για να γράψει ένα από πιο δημοφιλή ποίηματά του, τον «Επιτάφιο», που εκδίδεται σε 10.000 αντίτυπα, αριθμός ρεκόρ για τα εκδοτικά δεδομένα της εποχής. Με τη δικτατορία Μεταξά (1936-1940) τα τελευταία 250 καίγονται στους στύλους του Ολυμπίου Διός μαζί με άλλα «ανατρεπτικά» βιβλία.

Το 1960 ο Μίκης Θεοδωράκης μελοποίησε τον «Επιτάφιο» και σφραγισε τον πολιτισμό της πατρίδας μας. Ο γοητευμένος Ρίτσος, από τη δουλειά που είχε γίνει στον μελοποιημένο Επιτάφιο, θα πει κάποτε στον Θεοδωράκη: «Ήταν τα πρώτα ποιήματα μου που είχαν μελοποιηθεί. Μου έκανε τρομερή εντύπωση, μα είναι δυνατόν η ποίηση να βρει μια πλήρη αντιστοιχία με την μουσική.
 Μέχρι τίνος έλεγα ότι η κάθε τέχνη είναι αυτάρκης και δεν έχει ανάγκη από την βοήθεια της άλλης. Αλλά όταν έγραψες τον Επιτάφιο και αργότερα φυσικά την Ρωμιοσύνη που ήταν η μεγάλη δόξα σου, είπα πραγματικά ότι εδώ πέρα είναι ένας δρόμος για να πλησιάσει η ποίηση μέσο της μουσικής εκείνους τους ανθρώπους που δεν θα τους πλησίαζε ίσως ποτέ».

1. ΠΟΥ ΠΕΤΑΞΕ Τ' ΑΓΟΡΙ ΜΟΥ - ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ
2. ΧΕΙΛΙ ΜΟΥ ΜΟΣΚΟΜΥΡΙΣΤΟ - ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ
3. ΜΕΡΑ ΜΑΓΙΟΥ ΜΟΥ ΜΙΣΕΨΕΣ - ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ
4. ΒΑΣΙΛΕΨΕΣ ΑΣΤΕΡΙ ΜΟΥ - ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ www.studio52.gr
5. ΗΣΟΥΝ ΚΑΛΟΣ ΚΙ ΗΣΟΥΝ ΓΛΥΚΟΣ - ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ
6. ΣΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΙ ΣΤΕΚΟΣΟΥΝ - ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ
7. ΝΑΧΑ Τ' ΑΘΑΝΑΤΟ ΝΕΡΟ - ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ
8. ΓΛΥΚΕ ΜΟΥ ΕΣΥ ΔΕΝ ΧΑΘΗΚΕΣ - ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ


20.00 ΟΠΕΡΑ - ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ 
Οι Όπερες του Μίκη Θεοδωράκη: Ο θρίαμβος του λυρισμού
......
Ανάμεσα στα 1984 και 1986 ο Θεοδωράκης είχε ήδη γράψει την όπερα «Κώστας Καρυωτάκης ή οι Μεταμορφώσεις του Διονύσου». Πρόκειται για ένα έργο που χαρακτηρίζεται ως «όπερα μπούφα» και βασίζεται στη ζωή και στο θάνατο του ποιητή. Ο Θεοδωράκης την εμπνεύστηκε από την αηδία που ένιωθε για τη σύγχρονη κυβερνητική πολιτική. Στον «Καρυωτάκη», στην πραγματικότητα, ο συνθέτης έβαλε μέσα σ' ένα πλαίσιο πικρής σάτιρας λυρικά στοιχεία. Το αποτέλεσμα είναι μια σκόπιμα γκροτέσκα, μαύρη κωμωδία, ένας μπρεχτικός εφιάλτης, από τον οποίο κανείς δεν μπορεί να γλιτώσει την κριτική και ο αυτόχειρας ποιητής θεωρεί τους πάντες υπεύθυνους όχι μόνο για το θάνατό του αλλά και για το θάνατο του έθνους του. Η όπερα «Κώστας Καρυωτάκης» είναι ένα σχόλιο του συνθέτη για τη δεκαετία του '80. Πιστεύει ότι και αυτή η δεκαετία είναι άλλη μια περίοδος στιγματισμένη από την κατάχρηση της εξουσίας σε μια χώρα που στην ιστορική πορεία της έχει καταδυναστευτεί από ξένους και ντόπιους.
                                                                                    Gail Holst-Warhaft


22.00 ΑΠΑΝΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΩΜΑΤΙΟΥ ΙΙΙ

Τατιάνα Παπαγεωργίου (piano) 

Πρελούντια για πιάνο (Preludes for piano): I, II, III, IV, V

Τατιάνα Παπαγεωργίου (piano)

Σονατίνα για πιάνο (Sonatina for piano): Ι. Vivo - Poco meno - Tempo primo

Σονατίνα για πιάνο (Sonatina for piano): ΙI. Poco Intermezzo I Lento

Σονατίνα για πιάνο (Sonatina for piano): ΙII. Intermezzo II Andante

Σονατίνα για πιάνο (Sonatina for piano): ΙV, Allegro molto vivace - Andantino - Tempo primo - Poco sostenuto - Andantino - Piu mosso

Χάρης Χατζηγεωργίου (piano), Βίκυ Στυλιανού (violin), 

Σονατίνα αρ. 2 για βιολί και πιάνο (Sonatina No. 2 for violin and piano): I

Σονατίνα αρ. 2 για βιολί και πιάνο (Sonatina No. 2 for violin and piano): II

Σονατίνα αρ. 2 για βιολί και πιάνο (Sonatina No. 2 for violin and piano): III

Σονατίνα αρ. 2 για βιολί και πιάνο (Sonatina No. 2 for violin and piano): IV

Τατιάνα Παπαγεωργίου, Νίκος Λαλιώτης (piano)

Πασακάλιες για δύο πιάνα (Passacailles for two pianos): Prelude

Πασακάλιες για δύο πιάνα (Passacailles for two pianos): Passacaille I

Πασακάλιες για δύο πιάνα (Passacailles for two pianos): Passacaille II

Τατιάνα Παπαγεωργίου, Νίκος Λαλιώτης (piano), 

Πασακάλιες για δύο πιάνα (Passacailles for two pianos): Passacaille III

Πασακάλιες για δύο πιάνα (Passacailles for two pianos): Passacaille IV

Πασακάλιες για δύο πιάνα (Passacailles for two pianos): Passacaille V

Πασακάλιες για δύο πιάνα (Passacailles for two pianos): Passacaille VI

Πασακάλιες για δύο πιάνα (Passacailles for two pianos): Passacaille VII


ΒΡΑΔΙΝΗ ΖΩΝΗ 

24.00 SYMPHONIETTA - EAT DE SIEGE 

Symphonietta (1947)

I. Praeludium & Horikon

II. Scherzo

III. Finale

Κατάσταση Πολιορκίας (1968)

(Ρένα Χατζηδάκη)

Καθώς το παιδί

Μακρυά, πολύ μακρυά

Ο χρόνος παραμορφώθηκε

Ζωντανή ηχογράφηση κατά τη διάρκεια συναυλίας στην Alte Oper της Φρανκφούρτης, τον Ιανουάριο του 1996. Η Συμφωνιέττα είναι έργο που συνέθεσε ο Θεοδωράκης το 1947. Η Κατάσταση Πολιορκίας εδώ είναι δεύτερη εκτέλεση, πάλι με τη Μαρία Φαραντούρη, αλλά τον Κώστα Θωμαΐδη στη θέση του άνδρα τραγουδιστή.